onsdag 12 november 2008

Tränar jag fel?!

Släpade för tredje onsdagen i rad mitt väldigt motvilliga kropp till gymmet denna morgon för att än en gång plåga mig igenom ett runt en timmes pass med skrotlyftande. I tre veckor nu har jag måndag och onsdag trots interna protester och en hel uppsjö kreativa ursäkter lyckats upprätthålla min föresats att så sakteliga komma i mer form än innan. Kan ju erkänna att ta mig dit en fredagmorgon har jag än så länge inte lyckats med men två pass i veckan är ju oändligt mycket bättre än inga. Får se om jag lyckas denna fredag.

Hur som helst. Precis som dom flest gym så finns det en massa träningsmaskiner på Lok&Motion, vissa ondare än andra. För uppvärmning finns det exempelvis motionscyklar, löpband och nån elipsgrunka (som brukar vara mitt första val vid uppvärmning då även armar får sig lite rejälare uppvärmning på den). Det är just dessa maskiner jag tänkte tillägna denna post och speciellt då ett visst litet klistermärke som sitter på dom alla.

Exakt formulering har jag inte i huvudet men summerat säger klistermärket "Använd inte denna maskin om känner dig anfådd, ansträngd, mår illa etc.". Jag vet inte hur det med är för andra men ge mig en 5-10 minuter på valfri masking och jag kommer uppfylla ett eller flera av dom kriterier som enligt klistermärket gör att jag inte ska använda den!

Trodde hela poängen med träning var att det skulle vara jobbigt och ansträngande och att man ska pusha sig själv men så är det tydligen inte, jag har nog fått det hela om bakfoten. Baserat på det klistermärket tränar jag helt jäkla fel för jag kan fan inte komma ihåg när jag körde ett pass i nån form som inte resulterade i att jag är helt slut, mår illa, har ont, är anfådd och funderar på varför i helsike jag gick dit när jag ju redan på förhand visste att jag skulle känna så efteråt!

Kanske skulle börja anamma klistermärkets filosofi, den verkar onekligen lättare och bekvämare än min nuvarande :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet ju sedan jag sett dig tidigare på gymmet att du i princip aldrig någonsin svettats. Ja, att du rent utav är en slapptask. Men att du inte kunnat hantera några maskiner utan att bli trött!? Dåligt. Du följer väl inte instruktionen på lappen helt enkelt ;-)

Tobbe sa...

Du får hänga med på kick n boxen eller spinning nån gång så ska du få se. Fast vill du se mästaren på att svettas får du se till att Pelle är med :-)

Unknown sa...

Sant, jag trodde jag var bra på att svettas, men det var innan jag såg Pelle träna i någon form. :-)