onsdag 5 november 2008

Seg, besviken och trött

Var en ruggigt seg morgon på gymmet idag. Varenda övning tog emot och allt kändes mest drygt. Får se hur det går på fredag då jag ska dit igen enligt plan. Behöver inte dra mig dit redan vid halv sju då i alla fall eftersom jag ska vara ledig på grund av att jag jobbade hela förra helgen. Bra med lagar ibland!

Provade Blossa 08 igår, känner mig besviken. Den smakade och luktade mest som vanlig glögg i mitt tycke. Lite tunnare på något sätt i smaken än deras vanliga vinglögg som jag anser vara referens för all glögg. Kanske skulle kunna säga att den var lite friskare men en bättre beskrivning är nog blaskigare tyvärr. Blåbär märkte jag inte av det minsta. Inte för att det i slutändan kommer hindra mig från att dricka mer av den och eventuellt köpa nån mer flaska men lite av en besvikelse var den tyvärr. Får ge den nån mer chans att visa sin potential, kanske prova den kall och se om det lyfter den.

Kanske nästa års smak kan konkurera ut 2004 års Vinteräpple som den bästa årgångsglöggen hittills, även detta år behåller den sin plats i toppen :-)

För övrigt grymt trött idag. Detta trots att jag i bästa Knosbrudsstil somnade på soffan igår nån gång mellan 21 och 22. Hörde en stor del av House-avsnittet som gick men jag skulle ljuga om jag sa att jag var helt med på vad som hände hela vägen fram till eftertexterna.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Ha ha ha så du gjorde som Knosbruden, men somnade lite väl sent tycker jag. Vid kl 21 sove Knosbruden för länge sen om allt går som det ska ;)

Anonym sa...

Du sågar 08 alltså? Då driver du iaf ner mina förväntningar. Du gillar alltså 04 bäst? Själv håller jag 06 och lingon som trevligast så långt.

Tobbe sa...

Kanske inte sågar men jag förväntade mig att den skulle sticka ut lite mer i alla fall. Den var god men saknade det lilla extra. Lingon var oxå bra och jag har för mig den första var bra oxå. Får väl ta en mig en glöggkväll nån gång och ta och smaka igenom 5-packen :-)

Anonym sa...

Ikväll ska 08 smakas! Återkommer med utlåtande. Blev lite smått nervös när jag såg att det var vit glögg.