tisdag 20 januari 2009

Tisdagsmorgon i gymet

Tro det eller ej men jag lyckades faktiskt ta mig till gymet i morse! Finns till och med vittne på det då jag mötte en minst lika (lite?!) morgonpigg Patric där. Märktes allt för väl att det var en dryg månad sen jag var där sist.

För att genomlida all form av gymträning krävs det musik. På den punkten får man inte direkt hjälp av gymet då Lok&Motion varje morgon har Rix Morgon Zoo (tror jag det är, kan vara den andra kanalen oxå) på som mest är plågsamt att lyssna på. Inte på långa vägar lika plågsamt som julmusik med Sanna, Shirley och den tredje på S men att höra Gert Fylking, Titti och ytterligare nån dåre försöka vara roliga samtidigt som dom spelar senaste "musiken" från svenskt musiklivs bottenskrap (a.k.a. tidigare Idolvinnare) hjälper inte på något sätt när ett gympass ska genomlidas.

Tack och lov har jag alltid med mig min trogna träningskamrat iPodden som hjälper mig att genomlida det hela och isolera mig från radioplågan.

Morgonens musik blev plattan Cynic Paradise av Pain som tacksamt räckte hela passet igenom. Även på senaste plattan manglar han på i sedvanlig industrimetallstil som han alltid gjort, alldeles lagom att träna till. Tycker vi borde skippa dom svenska uttagningarn till melodifestivalen och helt enkelt låta Peter Tägtgren knåpa ihop nått så skulle vi kunna vinna det där spektaklet. En låt i stil med Follow Me där han har med Anette Olzon från Nightwish på sång skulle dra in hur mycket röster som helst, helt övertygad. Dessutom skulle vi visa upp den typ av musik som är vår största musikexport, metal.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Pain är bra till mycket! Han/De tog mig igenom morgon och kvällspromenaderna i Düsseldorf då det begav sig. Bra kodarmusik och jag kan mycket väl tänka mig att det är bra träningsmusik med.

Unknown sa...

En annan sak, sista stycket! Håller med!

Anonym sa...

Mycket trevlig låt på min ära. Men visst ser hon väldigt "ofarlig" ut i jämförelse med Tarja?

Själv körde jag 3,2 km tillsammans med Blümchen på löparbandet. Vid maskinerna tog Chimaira över. Olika övningar = olika musik :-) Jaja, nu kommer du mörda mig för Blümchen men hon är iaf snygg i jämförelse med Peter ;-)

Tobbe sa...

Känns som Nightwish dog när Tarja försvann, allt som gav dom personlighet försvann. Orkade inte ens lyssna igenom skivan som kom efter. Känns väldigt generiska nu tyvärr. Nu har jag iofs aldrig varit nått större fan, enda plattan som är riktigt bra enligt mig är Wishmaster.

En platta till hela passet, man kan inte bryta mitt i en platta man påbörjat :-)