fredag 9 januari 2009

Musik man blir glad av #1

Som alla mina listor finns det en övervägande risk att det aldrig kommer en andra del men skit samma!

Danko Jones! Det blir man glad av!

Spontanköpte senaste plattan Never Too Loud när jag snubblade över den på iTunes Store i slutet av förra året, har innan dess nog bara lyssnat på We Sweat Blood från 2003. Det är enkel och rakt på sak hård rock i samma skola som genrens giganter AC/DC. Perfekt för att komma i bättre stämning så här en fredageftermiddag :-)

Take Me Home från Never Too Loud:

8 kommentarer:

Unknown sa...

Vet inte om jag blev så glad, tyckte att det var lite tråkigt. Har skummat "We sweat blood" och "Sleep is the enemy" nu (Spotify) utan att fastna för en enda låt. Blev mest sugen på att lyssna på annat. :-)

Men så gillar jag inte AC/DC heller! :-)

Tobbe sa...

Eh, du lyssnar på Bob Hund och U2, du ska inte komma här och vara gnällig om tråkig musik :-)

Åsa sa...

Jag kan inte göra annat än att hålla med herr Larsson. Tacka vet jag härlig schlager och dansband ;)

Unknown sa...

Fast schlager och dansband är kanske inte riktigt min melodi det heller. Och det är inte enbart för att det e tråkigt utan för att det e dåligt. Säg Magnus Carlsson o jag får kväljningar.

Anonym sa...

Danko Jones är ju det fetaste från Burning Hearts någonsin. Ska man lyssna in sig på dem We sweat blood sjukt bra. Framförallt Forget my name. På Sleep is the enemy är First date asbra. Coola gärna in videon som är humor :-) Synd att det typ bara är kända i Sverige.

Tobbe sa...

Jag tror jag gillar Patric bäst :-)

Unknown sa...

Fast Patric gillar bob hund med! :-)

Vet dock inte riktigt var han står i U2-frågan.

Blivit Spotified än?

Anonym sa...

Fan vilken dålig svenska jag hade på mitt tidigare inlägg. Fredagsölen måste tagit hårt tidigt.

U2 är ett såsigt arenaband. De är väl Irlands motsvarighet till Kent? Släpper samma platta om och om igen?

:-D