tisdag 17 februari 2009

Tisdag is new crap

Är, även om inte bloggen avspeglat det, tillbaka hemma igen efter förra veckan utflykt i Sthlm. Även denna vecka är det utflykt dit. Åker upp på torsdag eftermiddag för att hälsa på min bror som flyttade tillbaka till vår kungliga huvudstad förra lördagen, alldeles lagom till vi ska på AC/DC som bevistar Globen på fredag kväll :-)

Förra veckans kurs var riktigt bra förrutom en viss seghet i en del av dom övriga deltagarna vilket gjorde tempot lite segt i framför allt övningsbitarna. Jag och Björn spenderade rätt mycket tid på att vänta även efter att vi gjort alla "bonusuppgifter".

Som kanske antytts tidigare så hyser jag stor avsky för svenskdubbade animerade filmer så jag passade på att se Bolt på SF Sergel på torsdags kvällen. Kan starkt rekommendera den till alla som gillar animerad film! Grymt snyggt animerat, bra röster, en psycho hamster och en inledande actionscen som smiskar skiten ur det mesta. Vad mer kan man begära :-)

Helgen blev dock så där. Min mage fick för sig att det var dags att leva ett eget liv och jag tappade räkningen på antalet toalettbesök under natten mellan lördag och söndag. Men så länge det kommer rätt håll får man väl vara lite glad i alla fall...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tänkte gå och se Bolt med Filip, men då blir det nog den dubbade varianten. Tror du att den kan vara nåt för honom? Efter att ha sett trailern på TV så vill han verkligen gå och se den.

Tobbe sa...

Tror säkert han kommer gilla den!
Tycker nog det är den bästa animerade filmen jag sett på senare år. Hos mig slår den Bilar i alla fall :-)