torsdag 5 februari 2009

Årets film kommer i september?!

Körde ett av mina "trailerrace" på Apple - Movie Trailers härom kvällen för att se om det är några bra filmer på gång. Är en del filmer jag hoppas på som t.ex. X-MEN Origins: Wolverine och Watchmen. Dock hittade jag en trailer för en film jag inte hade hört talas om innan och som jag blev helt såld på, 9, skulle jag mot all förmodan tvingas välja en film jag vill se i år så blir det den!

Baserat på en kortfilm av Shane Acker, producerat av Tim Burton och regiserat av Timur Bekmambetov (som ligger bakom den av Patric rekommenderade Night Watch).

Meeeen. Vi bor ju i Sverige. I Sverige är allt som animerat för barn. Vi bor i ett land som dubbade Simpsons till svenska och sände det på eftermiddagarna. Är ett rent mirakel att Beavis and Butthead aldrig dubbades och sändes på sommarlovsmorgon eller att hentai inte sänds på Bolibompa, det är ju tecknat! Med andra ord lär det dröja till december innan några i stil med Jörgen Lantz, Christina Lugn samt Mikael Persbrandt dubbat sönder allt till oigenkännlighet och det kommer vara den enda version som går på en biograf inom vad som i Norrland räknas som köpa-tidning-avstånd. m.a.o. en 30 mil så där.

Här är i alla fall trailern i en klassisk youtube-kvalisort, rekommenderar ett besök på ovanstående länk för att se den i all sin gudomlighet dock!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den verkar ju superschysst. Har gått mig helt förbi oxå. Soundtracket gick ju inte av för hackor heller. Inleddes ju med The Knife från Swedala :-)

Tobbe sa...

Den andra låten är Welcome Home av Coheed & Cambria lyckades jag lista ut mha google, kommer bli dagens muzak på spotify :-)