måndag 27 oktober 2008

Nytt liv, ny blogg - vad ska leva längst?!

Måndag. Denna dag bland dagar. Hur mycket jag än försöker ducka dyker den alltid upp där strax efter midnatt på söndag, dödar helgen och sparkar igång en ny vecka.

Denna måndag är dock speciell! Har i och för sig funnits måndagar som denna tidigare men lite mer speciell är den. Denna måndag börjar mitt nya liv (igen...) men även ett försök att återuppta bloggandet med en ny blogg som ser väldigt lik ut den förra men utan alla ofullständiga listor och annat skräp som låg där och samlade damm. Var väl nått halvår sen jag skrev nått i den sist så när jag ändå skulle börja mitt nya liv så kändes det rätt att börja även en ny blogg.

Det nya livet ja. Det har ju då börjat ett flertal gånger tidigare och fascinerande nog har det också tagit slut precis lika många gånger. Sist började det en kort sväng i slutet av augusti eller början av september tror jag men det höll inte alls länge den gången. Nu har dock vintern börjat (missade inte alls vintertiden, jag lovar!!) och vad känns då bättre än att gå till gymet halv sju på morgonen?! En hel massa saker om jag ska vara ärlig men jag tog mig dit och som alltid är det just processen med att ta sig dit som är det jobbiga, väl där är det inte så jäkla svårt att ta sig igenom det hela.

I alla fall inte om jag får lite kontinuitet i det hela. När nya livet påbörjas ett flertal gånger varje år så är det förbannat segt i början och vikterna som användes sist väger fan så mycket mer än dom gjorde för några månader sen. Så var det även idag och det fick bli en blandning av att köra på samma vikter som sist och att backa tillbaka lite.

Enligt plan ska gymet bevistas måndag, onsdag och fredag morgon. Denna bedrift har jag lyckats med en gång tidigare, faktiskt sist det nya livet påbörjades. Fredagar är dock inte lätta att ta sig till gymet på. Måndagar och onsdagar brukar inte vara några problem men fredagar är det fan så lätt att låta sig övertygas av hjärnan att jag nog har en släng av ebola, förlamning eller digerdöden. Ofta alla tre. Dom brukar lagom gå över tills det är för sent att hinna gå till gymet innan jobbet. Varje fredag skumt nog.

Finns ytterligare planer för det nya livet som förhoppningsvis kommer nedtecknas här. Nu är det väl dessvärre bara upp till mig att avgöra vad som kommer hålla längst denna gången, det nya livet eller bloggandet. Den som lever får se!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bara att hoppas att det blir mer liv o rörelse på denna bloggen! :-)

Åsa sa...

Kan kan inte göra annat än att hålla med herr Larsson :)

Anonym sa...

Grymma planer! Framförallt impad av att du lyckas dra till gymmet 06:30. Tanken har slagit mig ett par gånger men jag har inte pallat trycket.

I övrigt instämmer jag med tidigare talare. Låt oss hoppas på en något mer frekvent uppdatering än var 5 månad :-)

PS. Pluspoäng till handikappsymbolen i spam-skyddet :-)