torsdag 30 oktober 2008

Box och hurtiga fotbollsspelare

Om jag mot all förmodan tog mig till gymet igår morse så var det än mer mot all förmodan att jag var där även på kvällen för ett boxpass med den gamle Paggan.

Ok, jag vet att jag är marginellt äldre och det märktes fan igår, speciellt som Paggan kändes ruskigt hurtig i dom flesta övningar medans en annan flåsade sig igenom det mesta! Alla år av att joxa med trasan eller vad det nu heter verkar ha gett honom en avundsvärd kondition :-)

Chocka igång kroppen med 5 pass på 3 dagar var kanske inte det mest taktiska och att ha träningsvärk i mer eller mindre varenda muskel, magen i synnerhet, redan innan gjorde vissa övningar direkt plågsamma. Konditionen lyste väldigt starkt med sin frånvaro. Får se om jag lyckas hålla mig till planen med spinning ikväll, som det känns nu låter jag nog det vara denna veckan och nöjer mig med styrketräning imorgon för att runda av det nya livets första vecka.

1 kommentar:

Åsa sa...

Vad är det du säger?? Har Pelle bättre kondis än dig? Aj aj aj då får du allt rycka upp dig och ta tag i din kondis......(Säger hon som bara bli tyngre och tyngre och flåsar så fort hon går längre än 100m)