onsdag 20 maj 2009

Träningssammanfattning

Började lägga in min träning på funbeat.se i samband med att jag började springa "på riktigt" för en månad sen. Är en rätt så trevlig tjänst som funkar som en träningsdagbok och precis som min Nike+-grunka så gör det träningen roligare när man ser mer vad som händer. Bokför inte allt så detaljerat som det skulle gå att göra utan mest vad och hur länge. Totalt blev det som följer dom senaste 30 dagarna:

Totalt tid: 1465 min / 24 h 25 min
Total sträcka: 76,06 km
Antal träningspass: 30
Antal dagar med träning: 21 (60% av alla dagar)
Snitt sträcka per vecka: 15,21 km
Snitthastighet: 11 km/h (5:27 min/km)

Spinning, styrketräning och löpning är det jag pysslat med. Löpningen är det där det händer mest just nu. Första bokförda passet var på 5.89 km. Det tog mig för en månad sen lite drygt 32 minuter med ett snittid på 5.35 min/km. Igår sprang jag 13.91 km på cirka 74 minuter med en snittid på 5.20 min/km. Känner mig rätt nöjd med det :-)

Nästa steg blir att jobba vidare mot halvmaran och kanske lyckas klara milen under 50 minuter så småningom.

Temalåten för löppasset igår blev On and On med Pain:

2 kommentarer:

Patric sa...

Du har ju blivit helt besatt av löpningen. Galning! Fast det är ganska bra jobbat samtidigt :-)

Anonym sa...

I have to show my

appreciation to you just for rescuing me from this trouble. Just after



surfing throughout the online world and finding principles which are

not beneficial, I believed my entire life was over.[url=http://www.saclongchampmarchfr.com]sac longchamp pliage[/url] ,Existing devoid of the strategies to

the issues you've resolved by means of

your blog post

is a serious case, and the kind

which may have adversely affected my

entire career if I hadn't noticed your site. That understanding and

kindness in [url=http://www.saclongchampmarchfr.com]sac longchamp pas cher[/url] playing with [url=http://www.saclongchampmarchfr.com]sac longchamp pliage[/url] almost everything was very useful. I am not sure what I

would have done if I had not come across such a subject like this. It's possible to at this moment look ahead to my future. Thanks very much for your

expert and

results-oriented guide. I will

not hesitate to endorse your site to any individual who

requires tips about this

situation.